رییس قوه قضاییه:

نامزدهای انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند | رسیدگی سریع به گزارشات و شکایات انتخاباتی

رییس قوه قضاییه گفت: مسوولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات بدون تبعیض رسیدگی کنند.
رییس قوه قضاییه گفت: مسوولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات بدون تبعیض رسیدگی کنند.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۱ تیر) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه ضمن اشاره به روز مباهله که مطابق با برخی نقل‌ها، روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت است، اظهار کرد: روز مباهله یکی از روزهای مهم تاریخ اسلام است که باید در گرامیداشت و بزرگداشت آن، همت گماشت؛ بدون‌تردید، این مناسبت‌های دینی، برای ما نعمت محسوب می‌شوند و باید با تمام توان و همت آن‌ها را پاس بداریم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به مصادف شدن ایام هفته قوه قضائیه با ایام انتخابات، تصریح کرد: با عنایت به مصادف شدن ایام هفته قوه قضائیه با ایام انتخابات و همچنین مراسمات سوگواری شهدای خدمت که به‌طبع دارای اولویت بودند، صداوسیما و سایر رسانه‌ها نتوانستند به برنامه‌های هفته قوه قضائیه بپردازد و برای همکاران قضائی ما نیز فرصت تبیین خدمات و دستاوردها در نزد مردم پیش نیامد؛ فلذا ضروی است همکاران قضائی از فرصت پیش‌رو در ایام محرم و صفر نهایت استفاده را ببرند و با حضور در میان مردم در هیئت‌ها و حسنیه‌ها و تکایا، ضمن استماع مسائل و مشکلات و دغدغه‌ها و انتقادات و پیشنهادات آنان، به تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای قوه قضائیه طی یک سال اخیر بپردازند. همچنین از این فرصت می‌توان در جهت ارتقای آگاه‌های حقوقی و قضائی مردم نیز بهره گرفت؛ لذا تاکید دارم که مسئولان قضائی از فرصت پیش‌رو در ایام محرم و صفر، برای ارتباط گیری هر چه بیشتر با متن مردم غفلت نورزند.

تعداد بازدید : 3

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، گفت: در ابتدای ورود به بحث انتخابات بر خود لازم می‌دانم که شهادت شهیدان «فرهاد جلیل» و «ابراهیم مرمزی» که توسط اشرار مسلح هنگام حمله به صندوق آرای ریاست جمهوری در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند را به کلیه نیروهای مسلح و فرماندهی کل فراجا و خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت بگویم؛ این شهیدان حافظان رأی مردم بودند و مردم ما قطعاً اجازه نمی‌دهند خون این شهیدان پایمال شود.

رئیس عدلیه تصریح کرد: بدون تردید، همه مردم ما توقع دارند که نامزدهای محترم و ستادها و هواداران آنها، ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند؛ خدای‌ناکرده چنانچه نامزد و یا ستادی انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت نکنند، مردم نزد خود می‌گویند چگونه باید از چنین افرادی توقع داشته باشیم که پس از تصدی مسئولیت اجرایی کشور، به رعایت قانون ملتزم باشند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: همچنین باید از کلیه مردمِ مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌شناسی که در دور اول انتخابات مشارکت کردند قدردانی کنم و آحاد مردم را دعوت کنم که در مرحله دوم انتخابات با مسئولیت‌پذیری بیشتری مشارکت جویند تا دشمن بیش از پیش ناامید و مأیوس شود. قطعاً از هر وجه و بُعدی که بنگریم اعم از وجوه دینی و ملی و وجوه ناظر بر نقش‌آفرینی برای آینده بهتر و ارتقا کشور و رفع مسائل و مشکلات، شرکت در انتخابات امری ضروری است.

قاضی‌القضات در ادامه خطاب به مقامات مسئول قضائی گفت: مسئولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند. بدون‌تردید همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم رسیدگی‌های به‌موقع و سریع و دقیق که با صدور احکام قانونی و قاطع مواجه می‌شوند، از اثرات بالایی در حوزه پیشگیری و بازدارندگی برخوردارند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و دادستان‌های ما بواسطه امر مهم انتخابات، نباید از سایر امور و وظایف خود غافل شوند؛ ممکن است افرادِ فرصت‌طلب و شرور با این تصورِغلط که همه تمرکزها معطوف به انتخابات است بخواهند در این ایام نسبت به امنیت روانی و فیزیکی مردم تعرضی داشته باشند و یا تصرفاتی را به منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشند و مرتکب ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند؛ در اینجا کلیه بخش‌های مسئول باید مراقبت کنند و وظایف قانونی خود را قاطعانه در راستای صیانت از حقوق و آرامش مردم انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه نشست امروز با اشاره به در پیش بودن ۱۲ تیر، روز افشای حقوق بشر آمریکایی و سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ گفت: آمریکای جنایتکار در دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷ با وجود آنکه کاملاً مسافربری بودن هواپیمای ایرانی آشکار بود، به این هواپیما حمله کرد و در جریان این حمله ددمنشانه ۲۹۰ نفر از مسافران هواپیما که ۶۶ تن از آنان کودک بودند به شهادت رسیدند؛ فلذا روز دوازدهم تیر را روز افشای حقوق بشر آمریکایی می‌نامیم؛ البته باید توجه داشت که دیگر، جنایات آمریکا نیازی به افشاء کردن ندارد، چرا که این جنایات به آشکارترین شکل ممکن در معرض دید مردم جهان است و اصطلاحاً جنایات آمریکا، خود «فاش» است؛ در همین قضیه غزه، ۹ ماه است که صهیونیست‌ها با حمایت همه‌جانبه آمریکا، سَبعانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند و حتی به کودکان و بیماران هم رحم نمی‌کنند؛ جنایاتی که صهیونیست‌ها طی ۹ ماه اخیر با حمایت همه‌جانبه آمریکا در غزه مرتکب شدند، بعضاً در طول تاریخ بی‌سابقه است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که در مسیر تحقق منافع نامشروع و ضدانسانی خود، هیچ حریمی قائل نیستند و هرگونه جنایتی را در قبال انسان‌ها مرتکب می‌شوند.

رئیس عدلیه در پایان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین در سال ۱۳۶۱، گفت: آیت‌الله صدوقی، عالِمی مُتقی و مُخلص و مردم‌دار بود. او در راستای افشای ماهیت استکبار و دنباله‌روهای استکبار نیز نطقی گویا و رِسا و تبیین‌گر داشت؛ فلذا منافقین به عنوان عُمال استکبار، وی را در محراب به شهادت رساندند؛ همان جنایتکاران این روزها در دامان کشورهای غربی هستند؛ امروز ما نیز موظفیم در افشای ماهیت جنایتکارانه و ضدبشری آنان تمام همت و عزم خود را به کار ببندیم؛ اگر ما از جنایتکاری آنان نگوییم و ننویسیم، آن‌ها با حربه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پُردامنه خود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند و جنایتکاران و آدمکشانی را که دستانشان به خون هزاران ایرانی آلوده است، مظلوم معرفی می‌کنند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها